Τα παιχνίδια αποτελούν σημαντικά και αναγκαία μέσα για την σωστή ανάπτυξη των παιδιών. Για να τους διασφαλίσουμε τις καλύτερες εμπειρίες μέσα από αυτά θα πρέπει, πρώτα απ’ όλα, αυτά να είναι ασφαλή. Οι πιο κάτω 10 βασικές συμβουλές θα σας βοηθήσουν στις επιλογές σας.
Ο ζεστός καιρός άρχισε, το καλοκαίρι πλησιάζει και τα ντεπόζιτα μας, κυρίως αυτά που βρίσκονται στην οροφή, χρειάζεται φροντίδα. Μόνο έτσι θα μπορούμε να έχουμε το νερό που αποθηκεύουμε σ’ αυτά και χρησιμοποιούμε καθαρό και σε συνθήκες υγιεινές.
Τα ντεπόζιτα νερού για να διατηρούνται καθαρά πρέπει να καθαρίζονται όταν σε τακτά χρονικά διαστήματα και σίγουρα στην αρχή του καλοκαιριού, γιατί με τις ψηλές θερμοκρασίες μπορούν να αναπτυχθούν σ’ αυτά μύκητες, βακτηρίδια και άλλοι βλαβεροί οργανισμοί.
Επίσης ένας έλεγχος των ντεπόζιτων μας από κοντά, θα μας βοηθήσει να δούμε την κατάσταση τους. Αν έχουν σκουριασμένα μέρη, ή πέτρα, ή άλλες ακαθαρσίες που δεν καθαρίζουν με πλύσιμο, αυτά πρέπει να αντικαθίστανται με καινούργια.
Τα καπάκια των ντεπόζιτων πρέπει να κλείνουν καλά, ενδεχομένως με κάποιο λάστιχο, ούτως ώστε να μην εισχωρούν ανεπιθύμητα αντικείμενα στο νερό, όπως σκόνη, πουλιά, έντομα, τρωκτικά κ.ά.
Τα ντεπόζιτα νερού πρέπει να είναι τέτοιου μεγέθους ώστε το ίδιο νερό να μην είναι δυνατό να παραμένει σ’ αυτά για περισσότερες από 24 ώρες. Καλό είναι να μην αποθηκεύουμε μεγάλες ποσότητες νερού, ώστε το νερό να μένει αχρησιμοποίητο για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.
Σε περίπτωση που έχουμε δύο ντεπόζιτα ενωμένα μεταξύ τους, είναι σωστό η εισαγωγή του νερού να είναι στο πρώτο ντεπόζιτο και η έξοδος προς το σπίτι στο δεύτερο, για να βοηθιέται η κυκλοφορία.
Για μεγάλα ντεπόζιτα ύδρευσης περισσοτέρων σπιτιών η διαμερισμάτων που μένουν αχρησιμοποίητα για μεγάλα χρονικά διαστήματα (ίσως και μήνες), καλό είναι, να γίνεται από καιρού εις καιρό χλωρίωση του νερού και να ανοίγονται όλες οι βρύσες για μερικά λεπτά ώστε αυτό να εισχωρήσει στις διασωληνώσεις.
Το χλώριο όμως, σε υπερβολικές ποσότητες μπορεί να προκαλέσει οξείδωση στα μεταλλικά ντεπόζιτα ή ακόμα και προβλήματα στην υγεία μας, γι’ αυτό συστήνεται όπως οι χλωριώσεις γίνονται από εξειδικευμένα άτομα.
Γνωρίζετε ότι …
Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν πρέπει να δαπανούν περισσότερη από μια ώρα την ημέρα σε βιντεοπαιχνίδια, στην τηλεόραση, ή στον υπολογιστή;
Τα παιδιά στη δημοτική εκπαίδευση δεν πρέπει να δαπανούν περισσότερο από δύο ώρες την ημέρα σε ηλεκτρονικές δραστηριότητες;
Γιατί συνιστάται η μείωση του χρόνου μπροστά στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή σε 1-2 ώρες την ημέρα;
Αν μειωθεί αυτός ο χρόνος σε μια με δύο ώρες την ημέρα, είναι πιθανόν τα παιδιά να σημειώσουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο και λιγότερο πιθανόν να αναπτύξουν βίαιη συμπεριφορά. Αντίθετα, είναι δυνατό να ασχοληθούν επωφελώς και περισσότερο με κοινωνικές δραστήριες και ασχολίες.
Απολαύστε οικογενειακές στιγμές αντί τηλεόραση!
5 σημεία για να μειώσετε το χρόνο μπροστά στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή.
1. Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα τηλεθέασης.
Μπορείτε να κάνετε κανόνες για το πότε και για πόσο τα παιδιά μπορούν να βλέπουν τηλεόραση, όπως ποτέ να μη βλέπουν τηλεόραση πριν το σχολείο ή κάνοντας την κατ’ οίκον εργασία τους.
Μπορείτε να σχεδιάσετε ένα πλάνο το οποίο θα περιλαμβάνει και προγράμματα που αρέσουν στα παιδιά σας και να το ακολουθήσετε πιστά.
2. Εσείς και τα παιδιά σας μπορείτε να επιλέγετε ευχάριστες δραστηριότητες παρά να παρακολουθείτε τηλεόραση και να σερφάρετε στο διαδίκτυο ...
Μπορείτε να δημιουργήσετε μια λίστα από διασκεδαστικές εναλλακτικές δραστηριότητες που αντικαθιστούν τον τηλεοπτικό σας χρόνο, όπως για παράδειγμα διάβασμα βιβλίων, συζήτηση θεμάτων που ενδιαφέρουν, περιπάτους, εξωτερικά παιχνίδια, κολύμπι κλπ.
Μπορείτε να ενεργοποιήσετε το παιδί σας προσφέροντάς του για αντάλλαγμα μια ώρα τηλεθέασης για κάθε ώρα που ξοδεύει σε φυσική δραστηριότητα.
3. Προτρέψτε τα παιδιά σας να τρώνε μόνο υγιεινά φαγητά μπροστά στη τηλεόραση ή τον υπολογιστή.
Μπορείτε να αποφύγετε την κατανάλωση ανθυγιεινού φαγητού επιτρέποντας στα παιδιά σας να τρώνε μόνο λαχανικά και φρούτα μπροστά από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή.
Γεύματα μπροστά στην τηλεόραση πρέπει να αποφεύγονται. Μπορείτε να μετατρέψετε την ώρα του γεύματος σε μια ευχάριστη οικογενειακή δραστηριότητα.
4. Μπορείτε να μειώσετε τις τηλεοράσεις και τους υπολογιστές που έχετε σπίτι.
Η ύπαρξη μεγαλύτερου αριθμού τηλεοράσεων ή υπολογιστών στο σπίτι δυσχεραίνει την εφαρμογή προγράμματος.
Τηλεοράσεις και υπολογιστές στα δωμάτια των παιδιών είναι ιδιαίτερα ζημιογόνα διότι είναι πολύ δυσκολότερο να ελέγξεις τον χρόνο παρακολούθησης και το περιεχόμενο παρακολούθησης, ενώ προωθούν την αποξένωση.
5. Μπορείτε να προσφέρετε στο παιδί σας ευχάριστες δραστηριότητες παρά να του επιτρέπετε να βρίσκεται αδρανής μπροστά από μια οθόνη.
Αν το παιδί σας έχει κάνει καλή δουλειά, όπως να μαζέψει τα παιχνίδια του, σας ζητάμε να αποφύγετε να το ανταμείψετε με τηλεοπτικό χρόνο. Αλλιώς ή τηλεόραση γίνεται ακόμη πιο σημαντική για το παιδί σας.
(Από το ερευνητικό πρόγραμμα «Μαθαίνοντας να ζω υγιεινά» του Ερευνητικού και Εκπαιδευτικού Ινστιτούτου «Υγεία του Παιδιού» - www.ideficsstudy.eu)
Η Υπηρεσία Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών του Υπουργείου Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, εν όψει των εορτών των Χριστουγέννων, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, έχει εντατικοποιήσει τους ελέγχους στην αγορά και παράλληλα ενημερώνει τους καταναλωτές ανάλογα, με στόχο την αποτελεσματικότερη προστασία της υγείας και της ασφάλειας τους.
Σε αυτή της την προσπάθεια, βασικό κλειδί επιτυχίας, αποτελεί και η δική σας συμπεριφορά κατά την αγορά και τη χρήση διαφόρων προϊόντων. Γι’ αυτό το λόγο η Υπηρεσία επιθυμεί να σας πληροφορήσει και να σας επιστήσει την προσοχή για τα πιο κάτω προϊόντα, για τα οποία παρατηρείται αυξημένη ζήτηση κατά την περίοδο των Χριστουγέννων:
1. ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Τα παιχνίδια που κυκλοφορούν στην αγορά πρέπει να είναι ασφαλή, ώστε να μην θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και την υγεία των χρηστών ή οποιουδήποτε άλλου προσώπου.
Σημάνσεις και Πληροφορίες
Τα παιχνίδια πρέπει να φέρουν:
1) τη σήμανση CE, που αποτελεί τη δήλωση του κατασκευαστή, ή του εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου του, ότι το παιχνίδι συμμορφώνεται με όλες τις απαιτήσεις των σχετικών Ευρωπαϊκών Νόμων και Κανονισμών.
2) το όνομα και τη διεύθυνση του κατασκευαστή, ή του εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου του, ή του εισαγωγέα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
3) όπου χρειάζεται προειδοποιήσεις και ενδείξεις στην ελληνική γλώσσα για τα προληπτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται κατά τη χρήση τους όπως για:
Συμβουλές
Πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεχτικοί κατά τις αγορές παιχνιδιών που προορίζονται για παιδιά ηλικίας κάτω των τριών ετών. Επίσης πρέπει να αποφεύγετε την αγορά και να απομακρύνετε από τα παιδιά παιχνίδια που:
Γενικά, πρέπει να επιλέγετε προσεκτικά τα παιχνίδια που θα αγοράσετε και να λαμβάνετε υπόψη τις σημάνσεις καθώς και τις οδηγίες/προειδοποιήσεις.
2. ΚΕΡΙΑ
Τα κεριά είναι από τη φύση τους επικίνδυνα προϊόντα που μπορεί να αποτελέσουν αιτία πυρκαγιών με όλα τα συνεπακόλουθα. Για το λόγο αυτό η χρήση τους πρέπει να γίνεται πάντα με μεγάλη προσοχή.
Βασικές Οδηγίες Προφύλαξης
1) Τοποθετήστε τα κεριά σε όρθια θέση σε μια άκαυστη και σταθερή βάση.
2) Διαβάστε και ακολουθήστε προσεκτικά όλες τις οδηγίες του κατασκευαστή.
3) Μην αφήνετε αναμμένα κεριά χωρίς επιτήρηση.
4) Κρατήστε τα αναμμένα κεριά μακριά από:
o εύφλεκτα αντικείμενα (χαρτιά, κουρτίνες, χαλιά κλπ.),
o παιδιά και κατοικίδια ζώα,
o ρεύματα αέρος.
5) Μην αφήνετε τα κεριά να καίγονται εντελώς.
6) Αφαιρέστε όλα τα υλικά της συσκευασίας πριν τα ανάψετε.
7) Μην μετακινείτε κεριά όταν είναι αναμμένα ή ζεστά.
8) Να είστε ιδιαίτερα προσεχτικοί με κεριά που περιέχουν υλικά που μπορεί να είναι εύφλεκτα.
9) Μην αγοράζετε κεριά τα οποία προσομοιάζουν κατά οποιοδήποτε τρόπο με τρόφιμα.
3. ΑΠΟΜΙΜΗΣΕΙΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Στην αγορά κυκλοφορούν πολλά προϊόντα τα οποία παρά το γεγονός ότι δεν είναι τρόφιμα έχουν σχήμα, όψη, μέγεθος κλπ. τέτοια ώστε ενδέχεται οι καταναλωτές και ιδίως τα παιδιά να τα εκλάβουν ως τρόφιμα και ως εκ τούτου να τα βάλουν στο στόμα, να τα γλείψουν ή να τα καταπιούν, πράγμα που ενδεχομένως συνεπάγεται κινδύνους όπως ασφυξία, δηλητηρίαση και πνιγμό.
Τα προϊόντα αυτά συνήθως έχουν μορφή φρούτων, γλυκών, ροφημάτων και άλλων τροφίμων και μπορεί να είναι κεριά, στολίδια, αφρόλουτρα, σβηστήρια, διακοσμητικά, λοσιόν σε μπουκάλι κλπ. Η εισαγωγή, παραγωγή και διάθεση τέτοιων προϊόντων απαγορεύεται.
4. ΠΑΙΔΙΚΑ ΕΝΔΥΜΑΤΑ
Η παρουσία κορδονιών στα παιδικά ενδύματα δυνατόν να προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς, ακόμη και θανάτους. Πολλά ατυχήματα έχουν καταγραφεί, κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων των παιδιών, από εγκλωβισμό των κορδονιών των ενδυμάτων σε τσουλήθρες, πόρτες, δέντρα και σε άλλα σημεία. Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις όπου ελαστικά κορδόνια τραβηχτήκαν και εκσφενδονίστηκαν προκαλώντας τραυματισμούς στο πρόσωπο και σε άλλα σημεία του σώματος.
Έτσι, η Υπηρεσία μας, προς αποφυγή δυσάρεστων συμβάντων, σας συστήνει όπως όταν αγοράζετε παιδικά ενδύματα λαμβάνετε σοβαρά υπόψη τα πιο κάτω:
Η εισαγωγή, παραγωγή και διάθεση παιδικών ενδυμάτων που δε συμμορφώνονται με τις πιο πάνω υποδείξεις απαγορεύεται.
Το σύστημα RAPEX είναι ένα ευρωπαϊκό σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης και ταχείας ανταλλαγής πληροφοριών για τα επικίνδυνα καταναλωτικά προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στις αγορές των άλλων κρατών που συμμετέχουν στο σύστημα. Κάθε Παρασκευή, δημοσιεύεται από την Επιτροπή, το εβδομαδιαίο ανακοινωθέν που περιλαμβάνει όλα τα επικίνδυνα προϊόντα που αναφερθήκαν από τις εθνικές αρχές επιτήρησης της αγοράς. Την ανακοίνωση αυτή, καθώς και άλλες πληροφορίες σχετικά με το σύστημα RAPEX μπορείτε να τα βρείτε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού (www.mcit.gov.cy) καθώς και στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης: http://ec.europa.eu/rapex
Επικοινωνία με την υπηρεσία
Η Υπηρεσία Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών σας εύχεται Καλές Γιορτές με Ασφάλεια και σας καλεί όπως είστε ιδιαίτερα προσεχτικοί στις αγορές σας και λαμβάνετε πάντοτε υπόψη τις οδηγίες της Υπηρεσίας. Επίσης προτρέπεστε, σε περίπτωση που κατέχετε προβληματικά προϊόντα, όπως σταματήσετε να τα χρησιμοποιείτε και να ενημερώσετε αμέσως την Υπηρεσία για τα πιθανά σημεία πώλησης τους στα τηλέφωνα:
Για επιτυχημένες αγορές προϊόντων και υπηρεσιών, οι καταναλωτές επιβάλλεται να κάνουν ΠΡΙΝ, ΚΑΤΑ και ΜΕΤΑ την αγορά τις πιο κάτω ενέργειες:
ΠΡΙΝ την Αγορά προϊόντος /Υπηρεσίας
Πριν προβείτε σε αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας, ενημερωθείτε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
ΚΑΤΑ την Αγορά προϊόντος / Υπηρεσίας
Κατά τη διαπραγμάτευση αγοράς προϊόντος ή υπηρεσίας, θα πρέπει να έχετε υπόψη τα παρακάτω:
ΜΕΤΑ την αγορά προϊόντος / υπηρεσίας
Μετά την αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας και αφού ακολουθήσετε τυχόν Οδηγίες που αφορούν το προϊόν, βεβαιωθείτε ότι τούτο ανταποκρίνεται στην περιγραφή του και στα συμφωνηθέντα.
Διαβάστε, κατανοήστε και εφαρμόστε τις οδηγίες που το συνοδεύουν Ιγια προϊόντα: συναρμολόγηση, χρήση, συντήρηση, Φύλαξη - για υπηρεσίες: προγράμματα, εγγυήσεις, όροι, εξασφαλίσεις, άτομα επικοινωνίας κ.ο.κ.
Φυλάξετε όλα τα στοιχεία που σας δόθηκαν για μελλοντική αναφορά.
Προϊόντα / υπηρεσίες που δεν ανταποκρίνονται στην περιγραφή τους
Όταν αγοράσετε προϊόν ή σας προσφερθεί υπηρεσία που δεν ανταποκρίνεται στη σχετική περιγραφή ή στα συμφωνηθέντα, τότε ενημερώστε κατάλληλα τον προμηθευτή σας. Αποφύγετε αντιπαράθεση ή διαπληκτισμό και διατυπώστε με σαφήνεια την απαίτηση σας. Όταν προβλέπεται δικαίωμα υπαναχώρησης, και το επιθυμείτε, εξασκήστε το.
Ελαττωματικά προϊόντα / υπηρεσίες
Σε περίπτωση που προϊόν, κατά τη συνηθισμένη και προβλεπτή χρήση του παρουσιάζει οποιαδήποτε δυσλειτουργία (παραμόρφωση, ασυνήθιστους θορύβους, μυρωδιές, αναθυμιάσεις, οξείδωση, αστάθεια, απόσπαση μερών κ.ά.), σταματήστε τη χρήση του και ενημερώστε κατάλληλα τον προμηθευτή σας ή/και ενημερώστε μας.
Αν κατά την χρήση προϊόντος ή την εφαρμογή υπηρεσίας υποψιάζεστε ή διαπιστώνετε πρόβλημα στην υγεία σας ή άλλου ατόμου ή εκτίθεστε σε κίνδυνο που λογικά δεν αναμένεται ή δεν σας έχουν δοθεί επαρκείς και κατανοητές οδηγίες, τότε διακόψτε τη χρήση και ενημερώστε σχετικά τον προμηθευτή της και την οργάνωση μας.
Στο νέο ευρωπαϊκό περιβάλλον όπως έχει διαμορφωθεί με την ελεύθερη διακίνηση των πολιτών στα κράτη-μέλη και της ελεύθερης κυκλοφορίας και ταξιδιωτικής μετακίνησης, ολοένα και περισσότεροι πολίτες ταξιδεύουν κάθε χρόνο εντός της Ένωσης, για τουρισμό, για να επισκεφθούν συγγενείς και φίλους, για επαγγελματικούς λόγους ή για σκοπούς επιμόρφωσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς στις αεροπορικές μεταφορές που οδηγεί σε μείωση των αεροπορικών ναύλων, σε αύξηση της δυνατότητας επιλογής αερομεταφορέα και σε βελτίωση των υπηρεσιών για τους επιβάτες.
Όπως εύστοχα υπογράμμισε ο Jacques Barrot, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για τις μεταφορές, «η πρόσβαση μεγαλύτερου αριθμού επιβατών στις αεροπορικές μεταφορές πρέπει να συνοδεύεται από καλύτερη προστασία των δικαιωμάτων τους. Για τους ευρωπαίους πολίτες, αυτό αποτελεί ένα συγκεκριμένο παράδειγμα σε ό,τι αφορά τα οφέλη που έχει η καθημερινή τους ζωή. Η ανταγωνιστικότητα και ο ανταγωνισμός συμβαδίζουν με την εξασφάλιση των δικαιωμάτων των επιβατών».
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Ευρωπαϊκή Ένωση με τον Κανονισμό 261/2004 της 11ης Φεβρουαρίου 2004, θέσπισε ένα σύνολο δικαιωμάτων για να διασφαλίσει την ορθή αντιμετώπιση των επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς, σε προγραμματισμένες και ναυλωμένες πτήσεις από αερολιμένα κράτους μέλους ή προς αερολιμένα κράτους μέλους της Ε.Ε., εφόσον η πτήση εκτελείται από αεροπορική εταιρεία της Ε.Ε.
Τα βασικότερα δικαιώματα όπως κατοχυρώνονται από την υφιστάμενη Ευρωπαϊκή νομοθεσία συνοψίζονται ως ακολούθως:
1. Άρνηση Επιβίβασης
Όταν ο αριθμός των επιβατών υπερβαίνει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων, η αεροπορική εταιρεία οφείλει, καταρχάς, να ζητήσει εθελοντές για να παραιτηθούν από τις θέσεις τους, προσφέροντας τους άλλα οφέλη, όπως η δυνατότητα επιλογής μεταξύ της επιστροφής του αντίτιμου του εισιτηρίου ( με δωρεάν πτήση προς το αρχικό σημείο αναχώρησης, όπου αυτό ισχύει) και της εξασφάλισης εναλλακτικού τρόπου μετάβασης στον τελικό προορισμό. Οι υπόλοιποι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση ως ακολούθως:
2. Ματαίωση
Σε περιπτώσεις ματαίωσης της πτήσης, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να εξασφαλίσει στους ταξιδιώτες:
3. Καθυστέρηση Πτήσης
Όταν η αεροπορική εταιρεία προβλέπει καθυστέρηση της πτήσης:
οφείλει να παρέχει στους επιβάτες γεύματα και αναψυκτικά, μεταφορά και κατάλυμα σε ξενοδοχείο (αν η πτήση αναχωρεί την επόμενη ημέρα) και επικοινωνιακές διευκολύνσεις. Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 5 ωρών, η αεροπορική εταιρεία έχει επίσης τη υποχρέωση να προσφέρει επιστροφή του πλήρους αντίτιμου του εισιτηρίου εντός 7 ημερών ή πτήση επιστροφής στο αρχικό σημείο αναχώρησης το συντομότερο δυνατό.
Οι αεροπορικές εταιρείες εξαιρούνται της υποχρέωσης αποζημίωσης μόνο στις περιπτώσεις που προκύπτουν «έκτακτες περιστάσεις», όπου για απρόβλεπτους λόγους, εκτός του δικού τους ελέγχου, δεν είναι σε θέση να αποτρέψουν την πρόκληση ανωμαλίας στην εκτέλεση της πτήσης (π.χ. λόγοι ασφάλειας, απροειδοποίητες απεργίες κλπ). Όμως ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν υποχρέωση να παρέχουν πληροφόρηση και φροντίδα στους επιβάτες.
Οι επιβάτες που ταξιδεύουν αεροπορικώς έχουν επίσης δικαίωμα αποζημίωσης σε περίπτωση καταστροφής, απώλειας, φθοράς ή καθυστέρησης των αποσκευών τους, καθώς και σε περιπτώσεις θανάτου ή τραυματισμού με υπαιτιότητα του αερομεταφορέα.
Επιπρόσθετα των πιο πάνω, οι επιβάτες που ταξιδεύουν αεροπορικώς σε οργανωμένα ταξίδια μπορούν να διεκδικήσουν αποζημιώσεις από τον ταξιδιωτικό πράκτορα, εφόσον ο τελευταίος δεν είναι σε θέση να παρέχει τις συμφωνηθείσες υπηρεσίες.
Τα προαναφερόμενα δικαιώματα των επιβατών καθορίζονται είτε άμεσα από τις ρυθμίσεις της νομοθεσίας της Ε.Ε. ή από τις ρυθμίσεις της εθνικής νομοθεσίας, οι οποίες θεσπίζονται κατ’ εκτέλεση των οδηγιών της Ε.Ε. Οι αεροπορικές εταιρείες, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες, οι διοργανωτές οργανωμένων ταξιδιών και όλες οι άλλες επιχειρήσεις που εμπλέκονται στην παροχή των υπηρεσιών αεροπορικής μεταφοράς οφείλουν κατά συνέπεια να τις τηρούν.
Εξασφάλιση Δικαιωμάτων των Επιβατών
Τι είναι η βιώσιμη κατανάλωση
Βιώσιμη κατανάλωση είναι η υπεύθυνη χρήση αγαθών και υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις βασικές και απαραίτητες ανθρώπινες ανάγκες και η οποία ελαχιστοποιεί τη σπατάλη των φυσικών πόρων του πλανήτη.
Ο άνθρωπος επί δεκαετίες φέρθηκε αλόγιστα και επιβάρυνε τον πλανήτη. Η καταναλωτική κοινωνία που διαμορφώθηκε, ιδίως τον 20ο αιώνα, οδήγησε σε υπερκατανάλωση ενέργειας και φυσικών πόρων, καθώς και σε παραγωγή υπερβολικών ποσοτήτων απορριμμάτων / αποβλήτων.
Ως καταναλωτές έχουμε ευθύνη να αντιστρέψουμε την καταστροφική πορεία υποβάθμισης του περιβάλλοντος που οδηγεί σε υποβάθμιση της ποιότητας ζωής μας και με τη σωστή στάση μας να προωθήσουμε τη βιώσιμη κατανάλωση.
Δέκα συμβουλές για υπεύθυνη βιώσιμη καταναλωτική συμπεριφορά