Άρθρα
24/02/2011
Ασφάλεια & οδική συνείδηση
Του Γιώργου Διονά*


(έναυσμα εκπομπή ΡΙΚ 20/12/2010, παρόντες: καρεκλοκένταυροι πολιτείας και αστυνομίας και ειδικοί επιστήμονες)

Οι ειδικοί επιστήμονες λένε ότι η κακή οδήγηση είναι θέμα συμπεριφοράς του Κυπρίου οδηγού που χρειάζεται μια πολυθεματική ομάδα επιστημόνων συμπεριλαμβανόμενων ψυχολόγων για την ανάλυση και γιατρειά του φαινομένου.
Η αστυνομία που δεν συμπεριλαμβάνεται στους ειδικούς επιστήμονες, και δικαιολογημένα γιατί έχει υιοθετήσει επί πολλά χρόνια την εύκολη απάντηση κοροϊδεύοντας τους πάντες: άσχετα αν αυτό αλλά αναποτελεσματική λύση που τους προσφέρει τα ακόλουθα:
 

  • Έξυπνα έχει αναγάγει την αιτία κάθε δυστυχήματος στην ταχύτητα.
    1. Δεν χρειάζεται να εμβαθύνουν οι αστυνομικοί της περισσότερο, είτε φυγοπονώντας ή σπαταλώντας από τον πολύτιμο χρόνο τους(!), για να βρουν τυχόν άλλους λόγους για τους οποίους έγινε το ατύχημα.
    2. Κλείνουν και οι υποθέσεις και πιο εύκολα και πιο γρήγορα, κατ’ εντολή του αρχηγού (δυο περιπτωσεις).
    3. Χρησιμοποιεί επί πολλά χρόνια το αποτυχημένο σύνθημα «η ταχύτητα σκοτώνει» και το έχει εμπεδώσει στο μυαλό όλων των κυπρίων μέσω πολυέξοδης τηλεοπτικής και άλλης διαφήμισης
    4. Οι συγγενείς πλέον δεν απαιτούν να έχουν την πραγματική αιτία του δυστυχήματος από την αστυνομία.
  • Έξυπνα λοιπόν χρησιμοποιεί τους αστυνομικούς που κρυμμένοι πίσω από στροφές, θάμνους και ταμπέλες σημαδεύουν πανεύκολα με πιστόλια-ραντάρ...
    1. παγιδεύοντας ξεδιάντροπα αμέριμνους τους οδηγούς
    2. από τους οποίους αποσπά τεράστια ποσά κάθε χρόνο
    3. Τα ποσά αυτά δεν έφεραν κανένα από τους σκοτωμένους πίσω στην ζωή
    4. Έτσι λοιπόν είναι ένα εντελώς αναποτελεσματικό μέτρο όσον αφορά την πρόληψη ατυχημάτων
    5. σωστά θεωρείται από όλο τον κόσμο μόνο άλλο ένα φοροεισπρακτικό μέσο.
  • Να θεωρήσει λοιπόν η πολύξερη αστυνομία τα ακόλουθα:
    1. Απαριθμώντας όλα τα τροχαία για τα οποία αποφάνθηκε ότι η ταχύτητα ήταν η αιτία του τραυματισμού ή θανάτου
    2. Να παρουσιάσει πόσοι από τους αναμεμιγμένους οδηγούς είχαν πιαστεί με το ραντάρ για υπερβολική ταχύτητα πριν το δυστύχημα και πόσες φορές.

(Στην Γερμανία υπάρχουν δρόμοι χωρίς όριο ταχύτητας και τα δυστυχήματα ανά 100,000 είναι λιγότερα από ότι στην Κύπρο. Δεν είναι η ταχύτητα που σκοτώνει αλλά είναι η κακή οδήγηση, κ. Δημητρίου)

Γιατί συνεχίζουν να σκοτώνονται οι κύπριοι οδηγοί;

Διότι οι καρεκλοκένταυροι της πολιτείας έκαναν λάθος όταν ανάθεσαν στην αστυνομία να φόρο-εισπράττει από πρόστιμα τροχαίων παραβάσεων. Οι καρεκλοκένταυροι της πολιτείας αλλά και της αστυνομίας φταίνε για τους σκοτωμένους από τα τροχαία διότι δεν έχουν πάρει προληπτικά κανένα αποτελεσματικό μέτρο αλλά προτίμησαν να εισπράττουν τα πρόστιμα. Έτσι επιτρέπεται αμέσως στους κακούς οδηγούς να κυκλοφορούν πάλι ελεύθεροι με τα αυτοκίνητα τους στους δρόμους αποτελώντας κίνδυνο για τους εαυτούς τους και τους άλλους.

Ποιος παραιτήθηκε ή εκδιώχτηκε από την θέση του ένεκα αναποτελεσματικότητας;

Θέλουν να αποδείξουν ότι η Αστυνομία δεν έχει μετατραπεί σε φοροεισπράκτορα; Γιατί αντί να παίρνουν λεφτά από τους τροχαίους παραβάτες δεν παίρνουν:

  • Άδεια οδήγησης για περίοδο ανάλογα με τροχαίο αδίκημα
  • Κλείδωμα αυτοκινήτου για περίοδο ανάλογα με τροχαίο αδίκημα

Θα θεωρούσατε πως τα πιο κάτω τροχαία αδικήματα δικαιολογούν αφαίρεση άδειας και κλείδωμα αυτοκίνητου: (ΝΑΙ ή ΟΧΙ)

  1. παραβίαση του κόκκινου
  2. παραβίαση διάβασης πεζών (zebra crossing)
  3. παραβίαση διάβασης πεζών (pelican crossing)
  4. παραβίαση προτεραιότητας ΣΤΟΠ
  5. ταχύτητα 75κμ σε περιοχή 65κμ
  6. ταχύτητα 140κμ σε περιοχή 100κμ
  7. λανθασμένη χρήση JUNCTION BOX σε είσοδο/έξοδο πυροσβεστικής/νοσοκομείου
  8. στάθμευση στο πεζοδρόμιο
  9. επαναστροφή
  10. ακατάλληλο αυτοκίνητο
    • χωρίς φώτα
    • χωρίς αριθμό
    • με μαύρα τζάμια
    • με τροχούς που προεξέχουν του αμαξώματος
    • με προφυλακτήρες ζώων (BULL BARS)

21/12/2010. Δυστύχημα στα Λύμπια. Η αστυνομία αμέσως έφταιξε τον σκοτωμένο οδηγό που δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας. Βλέπετε, έκαναν την δουλειά τους!
Ίσως όμως να ήταν τώρα ζωντανός αν:

  • Ο εγκαταλειμμένος σκύλος δεν πεταγόταν μπροστά του στα τρία μέτρα.
  • Το αυτοκίνητο δεν παρουσίασε κάποια βλάβη.
  • Δεν έκλεισε τα μάτια του από κούραση και νύστα κοντά στην στροφή – ποιες είναι οι αιτίες – πιθανά προβλήματα υγείας;
  • Δεν έπαιρνε τα μάτια του από τον δρόμο, στιγμιαία, για να κοιτάξει κάπου αλλού πριν από την στροφή;
  • Ας μη ξεχνάμε ότι με ταχύτητα 100κμ/ωρ, το αυτοκίνητο προχωρεί 28 μέτρα σε κάθε δευτερόλεπτο!
  • Η κρίση του δεν επηρεάστηκε μιλώντας στο κινητό τηλέφωνο.

16/07/2010. Δυστύχημα στην Αγία Νάπα. Σοβαρός τραυματισμός πεζής από «γουρούνα». Αυτά τα επικίνδυνα για τους πεζούς οχήματα ακόμα κυκλοφορούν στους δρόμους και όλοι τα βλέπουν. Η αστυνομία μόνο δεν τα βλέπει! Αυτά τα οχήματα φτιάχτηκαν να χρησιμοποιούνται σε δασικές και αγροτικές περιοχές και όχι μέσα στις πόλεις.


* Μέλος του ΔΣ.


Copyright @ 2009-2019. Design & Development by Cytacom Solutions Ltd
 
Hosted by