Άρθρα
01/12/2008
Κατηγορώ κατά υπεραγορών για εξαπάτηση
Του Νίκου Μαρκίδη (δημοσιογράφου ΚΥΠΕ)


Προς τον Πρόεδρο
Παγκύπριας Ενωσης Καταναλωτών
και Ποιότητας Ζωής,
Λουκά Αριστοδήμου

Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2008

Κύριε, Αριστοδήμου,

Γνωρίζοντας το έργο και την προσφορά της Οργάνωσης σας στην προάσπιση των συμφερόντων και δικαιωμάτων των καταναλωτών, θα ήθελα να θέσω υπ' όψιν σας την κατ' εξακολούθηση παραπλάνηση καταναλωτών στην υπεραγορά Καρφούρ στην Έγκωμη, αλλά και σε άλλες υπεραγορές, όπως για παράδειγμα στου Ορφανίδη στη Λευκωσία.

Σήμερα, συγκεκριμένα, πήρα από το ράφι της υπεραγοράς Καρφούρ στην Έγκωμη συγκεκριμένη συσκευασία τόνων, όπου στο μεν κουτί αναγραφόταν ότι παρέχονται εντελώς δωρεάν δύο τόνοι μαζί με τους τέσσερις που υποτίθεται ότι αγοράζεις και, κάτω από τη στοίβα, στο ράφι, ανέγραφε τιμή για τη συγκεκριμένη συσκευασία 3,5 περίπου ευρώ, ενώ, όταν πήγα στο Ταμείο, με χρέωσαν (όπως βλέπετε στην απόδειξη που σας επισυνάπτω) με 6,10 ευρώ.

Διαμαρτυρήθηκα έντονα στην προϊσταμένη του τμήματος, η οποία, αφού διερεύνησε το περιστατικό, μου ανέφερε ότι επρόκειτο για λάθος υπαλλήλου της υπεραγοράς, η οποία όφειλε να είχε απομακρύνει τη σχετική τιμή από το ράφι, μιας και η προσφορά του προϊόντος αυτού είχε λήξει εδώ και ημέρες!!!

Το κατάστημα μου επέστρεψε τα 6,10 ευρώ, αφού δήλωσα ότι δεν επιθυμούσα να κρατήσω το προϊόν σε αυξημένη κατά το διπλάσιο περίπου τιμή, ενώ την ίδια στιγμή τής υπέδειξα ότι και δύο συσκευασίες ελληνικού καφέ, που πήρα από το ράφι με αναγραφόμενη τιμή 0,37 ευρώ, στο ταμείο χρεώθηκαν έναντι 0,40 ευρώ, δηλαδή κατά 8% περίπου ακριβότερα.

Και για την περίπτωση αυτή, η υπεύθυνη μου δήλωσε ότι επρόκειτο για λάθος υπαλλήλου και ότι θα φρόντιζε να το διορθώσει, ωστόσο δεν μου επέστρεψε τη διαφορά ούτε και εγώ θέλησα να χάσω άλλη μισή ώρα από το χρόνο μου για να περιμένω να προβεί στις συγκεκριμένες λογιστικές πράξεις και να μου επιστρέψει 6 σεντ του ευρώ!

Το ζήτημα είναι ότι στη συγκεκριμένη υπεραγορά, έχοντας μάθει (!) από την υπεραγορά Ορφανίδη, ελέγχω ανελλιπώς τις αποδείξεις που παίρνω στο ταμείο και προτού αποχωρήσω από το συγκεκριμένο χώρο της υπεραγοράς και στον ένα περίπου χρόνο λειτουργίας του καταστήματος, έχω προβεί σε ανάλογες διεκδικήσεις και έχω λάβει επιστροφές μικροποσών τουλάχιστον άλλες τέσσερις φορές.

Στις αλλεπάλληλες επίσης περιπτώσεις που έτυχε να εντοπίσω τέτοια λάθη και παραλείψεις στην υπεραγορά Ορφανίδη, δύο φορές μπήκα στην ψυχοφθόρα διαδικασία να κάνω καταγγελία στο Υπουργείο Εμπορίου και στην αντίστοιχη υπηρεσία καταναλωτή, από την οποία με ενημέρωσαν την επομένη ότι επισκέφθηκαν την υπεραγορά και ζήτησαν αλλαγή της πινακίδας στο ράφι και διόρθωση στην ταμειακή μηχανή, ενώ στην άλλη περίπτωση δεν διαπίστωσαν τίποτε, αφού οι αρμόδιοι της υπεραγοράς είχαν ήδη προβεί σε διορθωτικές κινήσεις.

Εγώ, όμως, είχα τις αποδείξεις της ταμειακής μηχανής, όπου φαινόταν ότι μού επεστράφη το συγκεκριμένο ποσόν της διαφοράς στην τιμολόγηση του προϊόντος και θα έπρεπε η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου, εφ' όσον οι υπεραγορές είναι υπότροπες, να επιβάλλει τιμωρητικές ποινές επιτόπου και, εφ' όσον οι καταγγελίες τεκμηριώνονται δεύτερη και τρίτη φορά να παραπέμπονται στο Δικαστήριο για ακόμη μεγαλύτερη ποινή -  πρόστιμο, κάτι που δεν γίνεται...

Κάτι που θα μπορούσε να επιλύσει το πρόβλημα σε μεγάλο βαθμό θα ήταν επίσης η ανάληψη πρωτοβουλίας από την Οργάνωση σας, σε συνεργασία με την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου, έτσι ώστε να υποχρεωθούν με νομοθετικό κανονισμό οι υπεραγορές να αναγράφουν την τιμή πώλησης σε κάθε προϊόν.

Αυτό θα επιβαρύνει κάπως τις υπεραγορές, αλλά αυτό ήδη γίνεται από μικροκαταστήματα στην Κύπρο, γίνεται από περίπτερα και γίνεται εδώ και πολλά έτη στο εξωτερικό, όπως στην Ελλάδα από όπου έχω και προσωπική εμπειρία, αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως στη Γερμανία για παράδειγμα.

Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας και είμαι βέβαιος ότι θα προβείτε στις δέουσες ενέργειες.

Με εκτίμηση,
Νίκος Γ. Μαρκίδης - Δημοσιογράφος στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΚΥΠΕ)


Copyright @ 2009-2019. Design & Development by Cytacom Solutions Ltd
 
Hosted by