Άρθρα
03/06/2013
Οικονομική κρίση & Διατροφή
Της Νάταλυ Κυριακίδου*


Η οικονομική κρίση επηρεάζει όλους τους τομείς συμπεριλαμβανομένου και του φαγητού που τρώμε αφού ο περισσότερος κόσμος έχει περιορίσει τις εξόδους για φαγητό και έχει επιστρέψει στη συνήθεια του σπιτικού φαγητού. Θα έλεγε κανείς ότι αυτό μπορεί να μας βοηθήσει να «βρούμε το δρόμο» προς τη μεσογειακή διατροφή αλλά φαίνεται να συμβαίνει το αντίθετο αφού πολλοί έχουν αυξήσει τις επισκέψεις τους στα ταχυφαγεία. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνες, όσο πιο ψηλά είναι τα εισοδήματα μιας οικογένειας, τόσο ποιο υγιεινή ήταν η διατροφή τους. Αυτό ίσως να οφείλεται και στο γεγονός ότι τα φρέσκα λαχανικά και φρούτα αλλά και το ελαιόλαδο είναι σχετικά ακριβά προϊόντα. Πως μπορούμε όμως να τρώμε και οικονομικά αλλά και υγιεινά;

1. Προγραμματίστε από πριν τι θα φάτε μέσα στην εβδομάδα! Πρέπει οι ποσότητες τροφίμων που αγοράζουμε να μην είναι περισσότερες από αυτές που θα χρειαστούμε αφού στο τέλος ένα μεγάλο μέρος των φρέσκων προϊόντων καταλήγει στα σκουπίδια αφού έχει χαλάσει.

2. Ετοιμάστε σνακ από το σπίτι. Εύκολες λύσεις είναι να φτιάξετε ένα σάντουιτς με διάφορες γεμίσεις όπως τόνο, σιταροπούλα, τυρί, λαχανικά, γαλοπούλα, φέτα, χαλούμι, αναρή, μέλι, μαρμελάδα.

3. Περιορίστε το κόκκινο κρέας σε δύο φορές την εβδομάδα, γεγονός που θα μειώσει αρκετά τον προϋπολογισμό σας.

4. Αγοράζεται προϊόντα τα οποία παράγονται στην Κύπρο αφού θα είναι και ποιο οικονομικά ειδικά τα φρούτα και τα λαχανικά.

5. Προσπαθήστε να εντάξετε στην διατροφή σας τα όσπρια. Μία πάρα πολύ οικονομική λύση αλλά και υγιεινή που μας προσφέρει βιταμίνες αλλά και πρωτεΐνες. Μάλιστα, τα όσπρια μπορούν να αντικαταστήσουν το κρέας που είναι και πιο ακριβό . Για να πάρετε την ίδια ποιότητα πρωτεΐνης με το κρέας, καλό είναι να τα συνδυάζετε με υδατάνθρακες όπως φακές με ρύζι ή φασόλια με μία φέτα ψωμί. Τα όσπρια αποτελούν ένα πλήρες γεύμα, είναι ντόπια και φθηνά και σε συνδυασμό με τους υδατάνθρακες δίνουν υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη

6. Ανακυκλώστε το φαγητό σας όταν περισσέψει. Μπορείτε ακόμα και να το συμπληρώσετε με κάτι άλλο και να το σερβίρετε την επόμενη μέρα. Για παράδειγμα αν σας έχει μείνει κοτόπουλο , μπορείτε να βράσετε λίγο ρύζι και να το σερβίρετε με μία ωραία σαλάτα.

*Νάταλυ Κυριακίδου,
Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος με ειδίκευση στην Παχυσαρκία (BSc, RD, MSc Weight Management). 


Copyright @ 2009-2019. Design & Development by Cytacom Solutions Ltd
 
Hosted by