Ανακοινώσεις
03/04/2012
Τεχνολογία αιχμής για απάτες και ... Τεχνολογία του κουβά για προστασία Καταναλωτή

Το μέγα θέμα της εξαπάτησης των καταναλωτών από αριθμό πρατηρίων καυσίμων έφερε για ακόμα μια φορά στην επιφάνεια το κορυφαίο πρόβλημα της απουσίας μέσων και μέτρων για αποτελεσματική προστασία των καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Κύπρο.

Οι επιτήδειοι απατεώνες καταδολίευαν τους καταναλωτές για ένα σχεδόν χρόνο με τη χρήση της πιο σύγχρονης τεχνολογίας τηλεμετρίας και τηλεελέγχου και οι υπηρεσίες του κράτους με εγκληματικά ελλιπές σύστημα ελέγχου και μέσα περασμένων εποχών όπως αυτοκίνητα που φώναζαν από μακριά και την τεχνολογία του κουβά της γιαγιάς προσπαθούσαν να … προστατεύσουν τους δύσμοιρους καταναλωτές(;!).

Το άλλο σοβαρό παθητικό για τις υπηρεσίες του κράτους είναι το γεγονός ότι η αποκάλυψη δεν έγινε από αυτές αλλά, προς τιμή της, από την ιδιοκτήτρια εταιρεία πετρελαιοειδών, κάτι που χαιρετίσαμε, όπως χαιρετίσαμε και την καταδικαστική στάση που τήρησε η Οργάνωση των Πρατηριούχων.

Το σημαντικό είναι οι αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους να εξοπλιστούν με τα πιο σύγχρονα μέσα και να καταρτίσουν πρόγραμμα συστηματικών συχνών ελέγχων (όχι μια φορά τον χρόνο) οι οποίοι να διενεργούνται και εκτός του κρατικού ωραρίου (απογεύματα, βράδια και αργίες).

Εμείς, σαν ΠΕΚΠΟΙΖΩ, από την πρώτη στιγμή ζητήσαμε, πέρα από το κλείσιμο των πρατηρίων και την παραδειγματική τιμωρία των ενόχων, την άμεση δημοσιοποίηση τους για δύο βασικούς λόγους: (α) γιατί η δημοσιοποίηση δακτυλοδείχνει, εκθέτει και στιγματίζει τους παραβάτες και (β) γιατί δίνει τη γνώση στους καταναλωτές και τη δυνατότητα να ασκήσουν το σημαντικό ρόλο τους στην αγορά αποστρεφόμενοι όσους τους εξαπατούν και τους κλέβουν.

Θέλουμε να εκφράσουμε την ικανοποίηση μας για τη σημαντική προς τούτο απόφαση του νέου υπουργού εμπορίου και να χαιρετίσουμε την πράξη του να δώσει στη δημοσιότητα τα πρατήρια με κάθε αναγνωρίσιμο στοιχείο. Πρέπει επίσης, λαμβάνοντας υπόψη και την ταχύτητα με την οποία έγινε, να επισημάνουμε ότι είναι σημαντική αυτή η απόφαση και γιατί δεν μας έχουν συνηθίσει με κάτι τέτοιο άλλοι προηγούμενοι υπουργοί.

Για την κυπριακή πραγματικότητα και κυρίως για το μικρό μέγεθος της αγοράς ο στιγματισμός και η αποστροφή, αποτελεί τη μεγαλύτερη τιμωρία για τους παραβάτες. Ελπίζουμε πως αυτή η απόφαση του υπουργού να είναι απλά η πρώτη και να υπάρξουν και άλλες και παράλληλα να βρει και άλλους μιμητές.

Δεν μπορούμε εδώ να μη χαιρετίσουμε το διαχρονικό ενδιαφέρον της Επιτροπής Εμπορίου της Βουλής που άμεσα έφερε το θέμα για συζήτηση. Δεν μπορούμε επίσης να μην επισημάνουμε ότι κατά τη συζήτηση βγήκε για πολλοστή φορά στην επιφάνεια η πολυδιάσπαση και η εξ’ αυτής αναποτελεσματικότητα των υπηρεσιών του κράτους. Το κράτος ως εκ τούτου απασχολεί υπεράριθμους υπαλλήλους αυξάνοντας το δημόσιο κόστος ενώ από την άλλη η αποτελεσματικότητα και η προστασία του πολίτη-καταναλωτή πάσχει.

Είναι καιρός, τουλάχιστο στο σημαντικότατο θέμα της προστασίας του Καταναλωτή, το κράτος να τη συγκεντρώσει σε ένα θεσμό, όπως τον έχουν οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο, το θεσμό του Επιτρόπου Καταναλωτών. Ελπίζουμε αυτός ο νέος υπουργός να βρει τη δύναμη και το θάρρος να αγνοήσει τα πολυδιάστατα και πολυεπίπεδα συμφέροντα (επαγγελματικά, υπηρεσιακά, πολιτικά και οικονομικά) και να πείσει και το κόμμα του να ψηφίσει νομοσχέδιο που ο ίδιος να στείλει στη Βουλή ή να υποστηρίξει άλλο που από μερικά χρόνια βρίσκεται κατατεθειμένο.


Copyright @ 2009-2020. Design & Development by Cytacom Solutions Ltd
 
Hosted by