Ανακοινώσεις
22/12/2010
Απροστάτευτος από το Κράτος ο Καταναλωτής

Το σπάταλο κράτος μας επικαλείται μεν την οικονομική κρίση για να επιβάλει νέους φόρους, αλλά δαπάνησε σε ένα εικοσαήμερο περίπου €106.000 σε διαφημιστική εκστρατεία για να μας πει τα αυτονόητα. Ότι δηλαδή «είμαστε καταναλωτές» και ότι «έχουμε δικαιώματα»! Ασφαλώς δεν μας διέφυγε και το ότι κάποια σποτάκια διαφήμιζαν την άλλη Οργάνωση Καταναλωτών.

Το κράτος που, πρέπει να είναι ο θεματοφύλακας κατά των διακρίσεων, δεν κατανέμει στις Οργανώσεις των καταναλωτών ισότιμα την κρατική χορηγία. Η μέχρι τώρα αναλογία ήταν από ένα προς τέσσερα έως ένα προς εννιά, κάνοντας διάκριση, πάντοτε εις βάρος της δικής μας Οργάνωσης.

Άλλες ενέργειες διάκρισης σε βάρος της Οργάνωσης μας είναι μια σειρά από εκπροσωπήσεις, από τις οποίες η οργάνωση μας απουσιάζει. Αποκορύφωμα τους είναι η εκπροσώπηση στην Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή που έγινε με «ισότητα»(;) δύο προς εννιά χρόνια, πάλι σε βάρος μας.

Τελευταία πρόκληση της άνισης μεταχείρισης είναι η κατανομή μιας Ειδικής Χορηγίας ύψους €51.000, που περιλαμβανόταν στον προϋπολογισμό του 2010.Από αυτό το ποσό δόθηκαν μόνο €22.000 στην άλλη οργάνωση καταναλωτών και καθόλου στη δική μας. Μεγάλο ερωτηματικό είναι και το τι απέγιναν οι άλλες €29.000.

Δυστυχώς διαπιστώνουμε καθημερινά την ανικανότητα του κράτους, το οποίο ενώ σου λέει «έχεις δικαιώματα» δεν μπορεί να σου τα εξασφαλίσει, γιατί δεν μπορεί να επιβάλει το νόμο για να γίνουν αυτά σεβαστά. Δεν προστατεύει δηλαδή τον καταναλωτή, όπως έχει υποχρέωση βάσει του συντάγματος, και του ευρωπαϊκού κεκτημένου.

Η πρόσφατη περίπτωση της αύξησης του φόρου στα καπνικά προϊόντα είναι μόνο μια, από τα πολλά παραδείγματα που κάποιος μπορεί να επικαλεσθεί. Ενώ με τον πιο επίσημο τρόπο, τόσο από τους αρμόδιους του Τμήματος Τελωνίων όσο και από τον ίδιο τον αρμόδιο Υπουργό, αναγνωρίστηκε ότι υπήρξε και παρανομία και αισχροκέρδεια, δεν προστάτευσαν τον καταναλωτή, με την αναμασημένη δικαιολογία ότι, δήθεν, δεν μπορούν να παρέμβουν!!!(;;;).

Εμείς λέμε ότι αν ήθελαν μπορούσαν παρέμβουν και να προστατεύσουν τους καταναλωτές, τόσο πριν όσο και μετά την αύξηση του φόρου. Προληπτικά είχαν τη δυνατότητα να κάνουν ότι γίνεται και σε άλλα κράτη. Να σημάνουν με ειδικό τρόπο (είτε με ειδική ετικέτα είτε με ειδική κορδέλα) τα τσιγάρα για να μπορεί ο καταναλωτής να τα αναγνωρίσει αν είναι πριν ή μετά τη αύξηση και παράλληλα να βάλουν, τον όποιο είχε πρόθεση να αισχροκερδήσει, σε δύσκολη θέση.

Όχι μόνο δεν έκαναν κάτι τέτοιο, αλλά ούτε και φρόντισαν, αφού αναγνώρισαν ότι υπήρχε παρανομία, να στρέψουν τα όργανα του κράτους εναντίον της και, έστω και εκ των υστέρων να κυνηγήσουν, με τον νόμο στο χέρι, κάποιους που αποδειγμένα αισχροκέρδησαν και να τους παρουσιάσουν πάραυτα στα δικαστήρια, για την επιβολή τιμωρίας και για παραδειγματισμό.

Το κράτος αποδείχτηκε εξάλλου μη προνοητικό και δεν έδρασε προληπτικά για να προστατεύσει τον καταναλωτή και στην περίπτωση της πρόσφατης αύξησης των τιμών των καυσίμων και κυρίως του πετρελαίου θέρμανσης, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να υποστεί και πάλι τη ζημιά.

Η Υπηρεσία Ενέργειας και η Ειδική Επιτροπή που καθημερινά έχει ευθύνη να παρακολουθεί τις διακυμάνσεις των τιμών και, λογικά ανά πάσα στιγμή να γνωρίζει και να συμβουλεύει τον Υπουργό, όχι μόνο δεν επέδειξε τον απαιτούμενο ζήλο να προειδοποιήσει τους καταναλωτές ότι επρόκειτο να αυξηθούν οι τιμές, κυρίως του πετρελαίου για τη θέρμανση και να τους προτρέψει να γεμίσουν τα ντεπόζιτα τους, αλλά αποδείχτηκε (απ’ ότι είπε ο υπουργός) ότι ούτε καν γνώριζαν αν έπρεπε να αυξηθούν και πόσο οι τιμές!!!(;;;)

Αφού λοιπόν ούτε προληπτικά έδρασαν αλλά ούτε και εκ των υστέρων, πως προστατεύουν τον δύσμοιρο καταναλωτή στην Ευρωπαϊκή Κύπρο;

Να υπενθυμίσουμε ακόμα τις «ηλεκτροπληξίες» που μας κτυπούν με τις συνεχείς αυξήσεις στις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας και πυροδοτούν κάθε φορά και νέες αυξήσεις σε άλλα προϊόντα, ή την έμμεση φορολογία των ρύπων που πληρώνουν οι καταναλωτές χωρίς να φέρουν οι ίδιοι καμιά ευθύνη;

Να υπενθυμίσουμε τις απαράδεχτες χρεώσεις στα τιμολόγια της Cyta, όπου μια διμελής οικογένεια χαμηλοσυνταξιούχων, που για δύο τηλεφωνικές γραμμές για να επικοινωνούν σε ώρα ανάγκης και με κλήσεις 3-4 ευρώ χρεώνεται με €32 πάγια;

Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει πλέον τη συστηματική αισχροκέρδεια και τις αδικαιολόγητες συνεχείς αυξήσεις στα βασικά είδη τροφίμων, με προεξέχοντα το ψωμί και το γάλα που, σύμφωνα και με τις κατά καιρούς ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας, μας κάνουν πρωταθλητές στην ακρίβεια;

Το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι, δυστυχώς και φέτος, θα είναι φθηνότερο μόνο αν φάμε λιγότερο. Γιατί, ενώ μέχρι την περασμένη βδομάδα γενικά τα τρόφιμα ήταν σε σχετικά καλές τιμές, από τη Δευτέρα πήραν και πάλι τα πάνω τους. Η δικαιολογία, ως συνήθως: Οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων κλπ, κλπ.

Και τι γίνεται με την ασφάλεια και την υγιεινή των τροφίμων; Υπενθυμίζουμε ότι είμαστε η μόνη χώρα μέλος της ΕΕ που δεν έχουμε Ανεξάρτητη Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων. Τι να πούμε ακόμα για τη σήμανση των τροφίμων που τοποθετούνται στα ράφια των καταστημάτων σε γλώσσες που, όπως μας έλεγε και ένα από τα σποτάκια της πρόσφατης διαφημιστικής καμπάνιας, πρέπει να έχεις πτυχία ξένων γλωσσών για να καταλάβεις τι λένε; Η δε Υπηρεσία Καταναλωτών, να στέλλει 89 λειτουργούς έξω για τα παρατηρητήρια και να μην ελέγχουν παρά μόνο τις τιμές γιατί η σήμανση, λένε, είναι ευθύνη άλλης υπηρεσίας!!!(;;;)

Απάντηση σε όλο αυτό το αλαλούμ, σε όλη αυτή την μιζέρια είναι η δημιουργία Ανεξάρτητου Θεσμού, του Επιτρόπου Καταναλωτών. Ας διδαχθούμε κι’ εμείς κάτι από τις χώρες εκείνες που έχουν αυτό το Θεσμό από τη δεκαετία του ’70.


Copyright @ 2009-2020. Design & Development by Cytacom Solutions Ltd
 
Hosted by