Ανακοινώσεις
21/08/2017
Υγραεριοκίνηση: Ώδινεν όρος και έτεκεν μυν

Με σημαντική καθυστέρηση τριών ολόκληρων χρόνων τελικά ανακοινώθηκε η λειτουργία 2-3 πρατηρίων παροχής υγραερίου στα αυτοκίνητα. Ασφαλώς η καθυστέρηση αποτελεί σημαντική απώλεια για τους καταναλωτές, γιατί περιορίζει σχεδόν στο μισό την ευνοϊκή περίοδο κατά την οποία πήραμε άδεια για μειωμένο φόρο στο καυσαέριο για αυτοκίνηση. Εντούτοις, εμείς, ως Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών και Ποιότητας ζωής, χαιρετίσαμε τη λειτουργία των πρώτων πρατηρίων.

Δυστυχώς όμως, όπως η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται, ίσως και η κακή μέρα από το πρωί φαίνεται. Από την αρχή φάνηκαν τα ίδια και ίσως χειρότερα κακά ασθενικά συμπτώματα, από τα οποία πάσχουν και τα κλασικά καύσιμα. Μιλούμε για ένα μονοπώλιο και άρα καρτέλ στο υγραέριο.

Δεν ξέρουμε, αλλά ούτε έχουμε ποιος θα μας πει, πώς αποφασίστηκε η τιμή. Την αποφάσισε και την επέβαλε το μονοπώλιο-καρτέλ; Το κράτος είχε ρόλο; Ποιος θα μας πει; Ποιο είναι το πρόβλημα; Μα ποιο άλλο από την ανεξήγητα, για μας τιμή η οποία, συγκρινόμενη με τον μέσο όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι κατά 40% ψηλότερη και σχεδόν διπλάσια από την πιο χαμηλή.

Πού είναι η διαφάνεια που υποσχέθηκε το αρμόδιο υπουργείο, το οποίο ξόδεψε και χρήματα των βαριά φορολογούμενων καταναλωτών, σε εμπειρογνώμονες για να μελετήσουν και να δώσουν λύσεις στο πρόβλημα του καρτέλ και της ακρίβειας στα καύσιμα;

Τελικά τι ρόλο παίζει πια η σχετική υπηρεσία του υπουργείου, που ασχολείται με τις τιμές των καυσίμων; Μήπως έχει απλά μετατραπεί σε εκπρόσωπο τύπου του καρτέλ των εταιρειών, αφού το μόνο που κάνει είναι να εκδίδει περιοδικά δελτία των τιμών που αποφασίζουν με πλήρη αδιαφάνεια προς τους καταναλωτές και επιβάλλουν οι εταιρείες;

Ζητούμε να μας εξηγήσουν, (πράγμα που επανειλημμένα ζητούμε και δεν μας δίνουν), ποια είναι τα στοιχεία που δικαιολογούν τις τελευταίες αυξήσεις της περασμένης βδομάδας, εν μέσω μάλιστα διακοπών και δεκαπενταύγουστου; Μήπως είναι η μικρή, κατά 2-3% αύξηση στην τιμή του αργού που έπρεπε να απορροφηθεί πρώτα γιατί την προηγούμενη περίοδο οι μειώσεις δεν έφτασαν στα χαμηλότερα που έπρεπε επίπεδα, ή έπρεπε μάλιστα να υπάρξει και περαιτέρω μείωση που δικαιολογείται από την τεράστια ύψους 10% άνοδο του ευρώ σε σχέση με το δολάριο;

Πληροφοριακά μόνο, και αφού δε μπορούμε να κάνουμε περισσότερα, δίνουμε μερικές ευρωπαϊκές χώρες με χαμηλότερες σημερινές μέσες τιμές, συγκριτικά με την Κύπρο. Να σημειωθεί παρακαλώ, ότι σχεδόν σε όλες τις χώρες, οι τιμές έχουν μειωθεί, μετά τις 15 Αυγούστου σε αντίθεση με την Κύπρο που αυξήθηκαν. Οι τιμές αναφέρονται στην αμόλυβδη βενζίνη 98 οκτανίων και αντίστοιχα στο πετρέλαιο κίνησης. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Κύπρος: Βενζίνη €1,239 και πετρέλαιο κίνησης €1,176
Αυστρία: Βενζίνη €1,08 και πετρέλαιο κίνησης €1,00
Βουλγαρία: Βενζίνη €1,04 και πετρέλαιο κίνησης €1,03
Τσεχία: Βενζίνη €1,10 και πετρέλαιο κίνησης €1,03
Εσθονία: Βενζίνη €1,12 και πετρέλαιο κίνησης €1,10
Ουγγαρία: Βενζίνη €1,12 και πετρέλαιο κίνησης €1,10
Ιρλανδία: Βενζίνη €1,33 και πετρέλαιο κίνησης €1,20
Λεττονία: Βενζίνη €1,00 και πετρέλαιο κίνησης €0,88
Λιθουανία: Βενζίνη €1,08 και πετρέλαιο κίνησης €0,96
Λουξεμβούργο: Βενζίνη €1,14 και πετρέλαιο κίνησης €0,95
Πολωνία: Βενζίνη €0,99 και πετρέλαιο κίνησης €0,94
Ρουμανία: Βενζίνη €1,00 και πετρέλαιο κίνησης €1,01
Σλοβακία: Βενζίνη €1,26 και πετρέλαιο κίνησης €1,08
Σλοβενία: Βενζίνη €1,26 και πετρέλαιο κίνησης €1,08
Ισπανία: Βενζίνη €1,19 και πετρέλαιο κίνησης €1,08

Καλούμε τέλος για άλλη μια φορά τον υπουργό να υιοθετήσει τη διαφάνεια που είχε υποσχεθεί ταυτόχρονα με τη διεξαγωγή της μελέτης, αν καθηκόντως θέλει να παίξει το ρόλο που επιβάλλεται να έχει, του ρυθμιστή του ανταγωνισμού και της πάταξης της αισχροκέρδειας και των καρτέλ.


Copyright @ 2009-2017. Design & Development by Cytacom Solutions Ltd
 
Hosted by